پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 150608
شير براي سومين بار در سال جاري گران شد
تاریخ انتشار : 1393/12/05 10:46:44
نمایش : 912
در حالي که صنايع لبني از مصوبه دولت مبني بر خريد شيرخام به قيمت ۱۴۴۰ تومان امتناع مي‌ورزند، اين صنعت امسال براي سومين بار شير و فرآورده‌هاي لبني را گران کرد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، کارخانجات صنايع لبني بر اساس مصوبه دولت موظف شدند، از اول تيرماه ۹۳ شير خام با چربي حداقل ۳.۲ درصد و بار ميکروبي زير ۱۰۰ هزار تحويل درب کارخانه را هزار و ۴۴۰ تومان خريداري کنند.

براساس اين گزارش: عليرغم عدم تمکين عده اي از مصوبه دولت مبني بر خريد شير خام به قيمت ۱۴۴۰ تومان، برخي کارخانجات صنايع لبني در چند روز اخير براي سومين بار قيمت شير و محصولات لبني را گران کردند.

افزايش قيمت شير و محصولات لبني در حالي است که عدم اجراي مصوبه دولت طي ماه‌هاي اخير نارضايتي دامداران را به همراه داشت و دولت براي جبران ضرر و زيان و حمايت از توليد‌کنندگان ناچار به اجراي طرح خريد تضميني شيرخام با قيمت ۱۴۴۰ تومان شد.

براساس اين گزارش: طرح خريد تضميني شير خام از توليد‌کنندگان حدود ۲ ماه در برخي استان‌ها به اجرا درآمد و از آغاز طرح تاکنون بيش از ۶۰ هزار تن شير خام توسط سازمان تعاون روستايي براي تبديل به پودر شيرخشک و خامه با قيمت ۱۴۴۰ تومان خريداري شده است.

خريد تضميني شيرخام در راستاي جمع‌آوري مازاد شير توليدي و همچنين وادار کردن صنايع لبني براي خريد شيرخام به قيمت مصوب انجام شد که ظاهرا منافعش در افزايش قيمت شير و فرآورده‌هاي توليدي براي صنايع لبني ظاهر شده است.

براساس اين گزارش: برخي برندهاي معروف در چند روز اخير قيمت شير و فرآورده‌هاي لبني را افزايش داده‌ به طوري که يکي از برندهاي معروف قيمت شير کم چرب را از ۲۲۰۰ به ۲۴۰۰ تومان افزايش داده و همين کارخانه قبل از اين قيمت شير را طي دو بار ۳۰۰ تومان افزايش داده بود.

کارخانجات صنايع لبني در سال جاري براي سومين بار است که قيمت شير و فرآورده‌هاي لبني را افزايش مي‌دهند.

براساس اين گزارش اين افزايش قيمت‌ها يکبار در اوايل تير ماه (ابتداي ماه مبارک رمضان) و درست پس از اعلام مصوبه دولت مبني بر خريد شيرخام توسط صنايع لبني به قيمت ۱۴۴۰ تومان، بار ديگر در اواخر تيرماه سال جاري و چند روز گذشته براي سومين بار اتفاق افتاده است.

افزايش قيمت شير و محصولات لبني در حالي رخ مي‌دهد که چند روز قبل وزير جهاد کشاورزي در سخنانش از سرانه پايين مصرف شير کشور به دليل گراني خبر مي‌دهد و عنوان مي‌کند که سرانه مصرف شير در کشور حدود ۸۵ کيلوگرم و تقريبا نصف سرانه جهاني است.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html